Algemene Voorwaarden
Algemene Voorwaarden van VintageJolie in Jip en Janneke taal uitgelegd.
Artikel 1 - Definities
1. Herroeping = terugbrengen of retourneren
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
VintageJolie
Ruben Kessels
Schuitenberg 8
6041JJ Roermond
0681888082
info@vintagejolie.nl
En nog wat extra info:
KvK-nummer: 81473028
Btw-identificatienummer: NL003498580B23
Artikel 3 - Toepasselijkheid
1. De algemene voorwaarden zijn van toepassing als je iets koopt in mijn webshop of via de fysieke winkel of via instagram. Toepasselijk hè?!
2. Voordat je je bestelling plaatst, wordt gevraagd om deze algemene voorwaarden te accepteren. Deze algemene voorwaarden kun je nalezen door te klikken op de link. Je kunt ook de algemene voorwaarden downloaden en opslaan op je computer.
Artikel 4 - Het aanbod
1. Alle artikelen zijn gebruikt/hergebruikt/tweedehands. Dit houdt in dat ieder product gebruikssporen bevat. Soms heel weinig, soms wat meer. Bij ieder artikel wordt de conditie duidelijk aangegeven in de omschrijving van het artikel.
2. In de omschrijving vertel ik ook zo nauwkeurig mogelijk hoe het product eruit ziet en waar het van is gemaakt. Bekijk vooral ook de foto's van het product! Heeft het product gebruikssporen dan zijn deze duidelijk op de foto's te zien. Bekijk de foto’s aub goed deze zijn onderdeel van de omschrijving alles wat zichtbaar is op de foto’s beschouw ik als omschreven.
Als je nog twijfels of vragen hebt, verzoek we je eerst te vragen alvorens te kopen.
Laat het me weten als je product in het echt niet helemaal is zoals je had verwacht.
Artikel 5 - De overeenkomst
1. Deze overeenkomst geldt op het moment dat jij een product daadwerkelijk hebt betaald.
2. Zo gauw ik je betaling heb ontvangen bij een aankoop in de webshop, stuur ik je een bevestiging per email. Bij aankoop via Instagram bericht ik je daar in de messenger.
3. Bij VintageJolie gaan we vertrouwelijk met je gegevens om, deze komen niet bij een ander terecht.
4. Als je je product krijgt geleverd of komt afhalen dan zorg ik dat je weet waar je terecht kunt als je vragen hebt of wilt retourneren. Kijk ook altijd even op www.vintagejolie.nl onder het kopje 'info'. Hier vind je antwoorden op vele vragen.
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Wil je je gekochte VintageJolie product retourneren? Geen probleem! Tot 14 dagen nadat je bij me hebt gekocht, mag je het product gekocht via de webshop of instagram retourneren. Je krijgt je aankoop bedrag volledig retour, mits het artikel in dezelfde staat verkeert zoals je 'm bij me kocht. Schade tijdens retourneren via post zijn de verantwoordelijkheid van jou. Dus als je hiervan gebruik maakt goed verpakken en eventueel de zending verzekeren.
Dit geldt niet voor aankoop in de fysieke winkel. Je hebt het product immers kunnen zien, voelen, ruiken, proeven.
Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
1. Uitproberen mag altijd! Ga wel zorgvuldig met het product om; test het zoals je ook in een winkel zou doen.
2. Gebruik je het product zodanig dat het niet meer in die staat is zoals jij het bij me kocht, dan kan het zijn dat je je aankoopbedrag niet of maar gedeeltelijk terug krijgt.
Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Hoe werkt het terugbrengen:
Heel simpel. Neem contact met ons op per mail, per Instagram messenger of telefonisch en we spreken af hoe we het gaan doen.
De kosten voor het retourneren zijn voor jou als koper. Denk hierbij aan bijvoorbeeld gemaakte verpakking en verzendkosten.
Retouradres:
VintageJolie
Schuitenberg 8
6041JJ Roermond
Artikel 9 -
Verplichtingen van VintageJolie bij herroeping
Wil je een aankoop via de webshop annuleren, dan kan dat!
1. Stuur me een mailtje met daarin aangegeven welke order of welk product je wilt annuleren.
2. Retourneer het product (verzendkosten en risico van verzenden zijn voor jou!).
3. Ik betaal het aankoopbedrag direct aan je terug.
Artikel 10 - De prijs
1. De prijs die zichtbaar is in de webshop, is de prijs die jij voor het artikel betaalt.
2. Deze prijs is inclusief BTW (voor marge-goederen is dit 0%).
3. Deze prijs is zonder bezorgkosten. Sommige artikelen zoals vintage meubel kunnen niet met de post verzonden worden.
Dit geef ik dan aan in de webshop als een afhaal artikel.
Bezorging middels onze koerier is dan een optie
Vraag naar bezorgkosten.
PS Ophalen in mijn winkel is natuurlijk gratis!
Er zijn ook koeriersdiensten die veilige bezorging van meubelstukken kunnen regelen zoals brenger.nl. je kunt de kosten daar laten berekenen.
4. Soms betaal je ook transactiekosten. Betalen met iDeal kost niets extra's. Voor de overige betaalmethodes betaal je een klein percentage van je orderbedrag:
iDeal GRATIS!
Bancontact GRATIS!
PayPal 3% extra kosten
Mastercard 2% extra kosten
Visa 2% extra kosten
Maestro 2% extra kosten
Giropay 1,75% extra kosten
Sofort 1,5% extra kosten
Artikel 11 - Nakoming overeenkomst
1. Ik zorg ervoor dat je het product ontvangt, zoals beschreven staat in de webshop. Alle producten die ik verkoop zijn vintage of in ieder geval tweedehands. Ze zijn niet nieuw, maar wel in zo'n staat dat ze prima voor een tweede leven kunnen doorgaan. Zie artikel 4 voor meer informatie.
2. Op de producten geef ik geen garantie. Mocht er binnen afzienbare tijd, toch iets niet goed zijn met het product. Laat het me dan weten! Dan kunnen we samen tot een oplossing komen.
Artikel 12 - Levering en uitvoering
1. Heel simpel. Heb je iets leuks bij me besteld via de webshop? Jouw artikel wordt zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 5 werkdagen verzonden via de door jou gekozen vervoerder.
Artikel 13 - Betaling
- Artikelen uit de webshop worden niet gereserveerd. Na betaling, is je bestelling pas definitief en is het artikel van jou.
- Artikelen via Instagram. Zijn pas door jou gekocht als betaling ontvangen is middels de door ons gekozen betaalmethode. Betaling verwachten we binnen 24 uur, anders behouden we het recht het aan de volgende geïnteresseerde aan te bieden.
3. Klopt er iets niet in jouw betaalgegevens, laat het me dan weten!
Artikel 14 - Klachtenregeling
1. Ik streef altijd naar 100% tevredenheid met het shoppen bij VintageJolie Mocht je een klacht hebben, dan wil ik deze graag voor je oplossen.
2. Stuur me een email of een brief met daarin het probleem zo volledig en duidelijk mogelijk omschreven.
3. Uiterlijk binnen 3 werkdagen krijg je een reactie van mij op je klacht. Ik laat je weten hoe ik dit nu voor je kan oplossen of ik laat je weten hoeveel tijd ik nodig heb om je probleem later op te kunnen lossen.
4. Mochten we na 4 weken niet tot een oplossing komen, dan mag je de klacht voorleggen bij de geschillenregeling. Natuurlijk hoop ik dat het nooit zover komt.
Artikel 15 - Geschillen
Op deze voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
1. Tot slot: alle foto's zijn gemaakt door onszelf. De foto’s mag je vrij pinnen, gebruiken, dupliceren, zolang je mijn naam “VintageJolie” er bij vermeldt.